Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kde lze dnes potkat "Kádrovačky" jen se jinak jmenují....

  Pozice se jmenuje jinak a snad už nic nikam nehlásí, ale jsou kolem nás stále.Po roce 1989 po sametové revoluci se postupně měnilo vše a ze všech profesí zůstaly hlavně ženy na pozicí Ověřovatelka zaměstnanecké loajality zejména vůči straně a podniku, známe jako „Kádrovačky“

Kde, ale lze využít jejich dosavadních činnosti?
Naštěstí odpověď přišla velmi brzo, protože dne 17.9.1990 byl znovuobnoven Úřad práce,
kde byla ideální půda pro pokračovaní činnosti a třeba se naučit i něčemu dalšímu.
Bohužel nyní v roce 2012 když přijdu na již zmíněný úřad – mám z toho stejně hnusný pocit co musely prožívat třeba naši rodiče, v době před 25 lety.
Jak to tedy chodí na „pracáku“
Jako první mě zaujala věta, kterou začíná poučení pro uchazeče o zaměstnání a která definuje činnost úřadu a pracovní náplň zprostředkovatelek(dříve Kádrovaček) .
Teorie:
Uchazečem o zaměstnání se může stát fyzická osoba, která osobně požádá o zprostředkování vhodného zaměstnaní úřad práce v místě svého bydliště.
Praxe:
Uchazeč: Dobrý den
Zprostředkovatelka: Už máte práci????
Uchazeč: Ne ještě ne.
Zprostředkovatelka: Tak přijdete zase za dva měsíce.
V dnešní době se dbá na to aby zaměstnanci státní zprávy měly patřičné vysokoškolské vzdělání v Oboru veřejná zpráva. Ale kam všichni tyto absolventi chodí, když na úřadech pro které obor studovaly se stále zuby nehty drží větší míra zprostředkovatelek z doby minulé, a držet se evidentně stále budou.
V roce 2011 byl zpracován projekt MPSVč.HC207/10, který pojednává o Analýze činnosti informačních středisek úřadů práce.

A mě velmi zaujala tabulka průměrného věkového rozložení zaměstnanců pobočky Úp.

PořadíPoměr
1179,80%
23922,50%
35330,60%
45833,50%
563,50%
173100,00%

Ať na to koukám z jakékoliv strany , tak si nedovedu představit že na úřad práce přijde se registrovat vysokoškolák, jenž dychtí po zaměstnání a pravděpodobně bude obsluhován zprostředkovatelkou, která stejně neví nic o jeho studiu zaměření a představě hledané práce.

A proto jsem se rozhodl tak trochu zprostředkovatelku ze skupiny 4 otestovat.
Domníval jsem se, že dnes zcela běžný zprostředkovatelkou podaný veškerý servis, který já jako uchazeč mohu potřebovat.

A jak to dopadlo?
1.Požádal jsem zprostředkovatelku o kontrolu mého strukturovaného životopisu, zda jsem uvedl veškerá potřebná data a dává-li moje CV šanci sehnat si zaměstnání.
- do CV jsem neuvedl telefonní kontakt,
- v časové posloupnosti mi vypadly 2 roky,
- v posledním zaměstnání jsem napsal pouze druh práce, ale neuvedl jsem zaměstnavatele
- CV nebylo strukturované
Ani jedna ze záměrných chyb nebyla odhalena, ale měl jsem na CV doplnit nějakou barevnou pastelkou dobu kolik jsem kde odpracoval let.
2.Požádal jsem v rámci pohovoru, které informace je dobré sdělovat a které bych měl naopak vynechat.
Tak na tohle tady nemáme čas podívejte se na portál MPSV, tak je jak se píše CV a najdete tak snad co potřebujete a když ne tak se podívejte na internet
3.Na dotaz ohledně základního představení v anglickém, nebo německém jazyce už nedošlo.

Závěrem bych chtěl jen tedy shrnout, že mi úřad práce ještě nikdy práci nezprostředkoval a dokud se nezmění některá pravidla v nastavení lidského přístupu a pomoci směrem k nám lidem třeba na bázi personální agentury, kde Vám opravdu chtějí pomoci najít práci, tak se ani nezmění můj pohled na Kádrovačky, dnes zprostředkovatelky Úřadu práce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Filip Vondra | pátek 12.10.2012 12:05 | karma článku: 21,02 | přečteno: 1458x
  • Další články autora

Filip Vondra

Rumplcimprcampr

Úsměv na rtech, pozitivní myšlení a hybaj hledat práci v době covidové, schválně jak ti dlouho ten úsměv vydrží? Trocha statistiky se vždy hodí.

5.3.2021 v 9:00 | Karma: 14,27 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Filip Vondra

Loutkové divadlo

Loutky v režii zaměstnavatelů, aneb práci jen tak snadno nenajdeš, ale někdo si možná s tebou pohraje.

13.1.2021 v 21:15 | Karma: 11,82 | Přečteno: 285x | Diskuse| Ekonomika

Filip Vondra

My nekrademe, my tady soutěžíme

Tímto heslem by se klidně mohli bránit všichni, kterým se zalíbila nějaká věc a došli k rozhodnutí, že ji potřebují mít doma také a musí jí mít stůj co stůj.

18.2.2018 v 9:10 | Karma: 16,23 | Přečteno: 1081x | Diskuse| Společnost

Filip Vondra

Byl jednou jeden výbor SVJ

Jak se v průběhu několika let posunuly pravomoci člena výboru SVJ až do situace, kde má pocit, že je nenahraditelným a tak může si dovolit cokoliv.

25.10.2017 v 9:09 | Karma: 31,23 | Přečteno: 4781x | Diskuse| Ekonomika

Filip Vondra

Šedá voda

Lze využít šedou vodu v bytě uprostřed města, nebo je to řešení to je řešení pouze pro rodinné domy kde se musí udělat stavební úpravy při samotné stavbě domu...??

28.5.2017 v 8:18 | Karma: 14,56 | Přečteno: 556x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1157x
Mám vlastní názor, a ten za sebe prezentuji, ačkoliv se to nemusí okolí líbit. Kritiku přijímám, avšak pohled na věc neměním a za obsahem si stojím. Občas slyším, že jsem povrchní - ale spíše mě jen nebaví se dokola v něčem pitvat.

Do politiky se nepouštím, ale pokud mám něco zajímavého za sebou, rád se o to podělím a to i když to sám prožiji.

Seznam rubrik