Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sleva na každém kroku

13. 09. 2013 18:00:02
O slevě a praktikách trendu tzv. Hromadného nakupování, přináším přehled o tom jak toto funguje a na co je dobré si obezřetně dát pozor. I taková sleva nikdy není jen tak.

O slevě
Na prvním místě je sleva, o slevě je dnes všechno, nejprve „řekni co slevíš a pak vykladej“ co to umí.
Uvědomujeme si dnes více hodnotu peněz, nebo se náš zájem ceny dostal na místo před jeho funkčností?
Dnes bych se rád zastavil nad trendem poslední doby a to je tzv. Hromadné nakupování, pro ty kteří toto slovní spojení slyší dnes poprvé – dodávám komentář, že se nejedná o činnost hromadného srazu kdy všichni mají za účel tvořit víkendovou zásobu jídla.
Jde o pojmenování činnosti kdy je nabízen určitý výrobek ve slevě z důvodu takového, že se nakoupí až když dosáhl určitého počtu zájmu kupujících. Díky tomu může být sleva opravdu markantní.
V souvislosti s tímto typem nákupu, mohou jednotlivé slevy dojít až na úroveň 80% původní ceny, optimální sleva se pohybuje tak na rozmezí 40-60%, ale protože nic není zadarmo tak i taková sleva něco stojí toho „chudáka“ obchodníka. Kdepak obchodník si většinou mne ruce a nejen on, ale také zprostředkovatel, který vydělal nejvíce.
A jak to tedy je s nastavením adekvátní slevy a potažmo výhodné ceny?
K popsání nejlépe poslouží doplněk šátek, nebo šál.
Obchodník je nabízí ve své prodejně za 200,- kde se mu prodá jen občas, pokud půjde na portál slev, musí zboží cenově navýšit minimálně o 100% tedy na částku 400,-, protože je tu provize portálu, poplatek za e-komerci, poplatek na pojištění, poplatek za reklamu, poplatek za poplatek, poté poštovné za zaslání a nakonec ze všeho ještě DPH a tak když dám všechny % dohromady jsem na částce cca 269,- čistého výdělku obchodníka. Avšak peníze hned on také neuvidí, neboť běžná praxe je vyplácet až po 21-28 dnech od ukončené nabídky portálu.
Stále chybí zjistit kde se vezme těch inzerovaných 40-60% co mě k teto nabídce jako zákazníka přivedlo?
Tak řešení bývá snadné, správné pořízení snímku polyesterové šály, která vlaje vzduchem – dává v tu chvíli nádech kašmíru, a pokud fotky nestačí pak přiloží pomocnou ruku kreativci, kteří pro daný výrobek vymyslí vzletné vlastnosti, které výrobek, ne jen že nikdy neměl a mít nebude, ale hlavně mít nemůže, jsou také ale také naopak popisy jednoduché, nic moc neříkající protože se doufá, že zákazníka uzemní nabídka ceny, i kdyby vše bylo správně v tu chvíli je hlavně cena báječná.
Portál slev si toto uvědomuje, z praxe už ví kdy je dobré mlžit a kdy naopak mlčet a dotáhnout nabídku skvělou cenovou akcí. A zákazník no ten nakupuje dle hesla "ber toho více, třeba se to jednou hodí" do týdne(a někdy až do 4 týdnu) obdrží zákazník domů zboží z této nabídky a stává se že to "na živo" není nic bez čeho by se neobešel
Doba dodání 7-28 dnů také není náhodná jak by se mohlo zdát, jednak obchodník, který má dlouhou lhůtu dodání toto zboží spíše nemá, nikdo tedy dopředu neručí za kvalitu, zákazník objedná přes portál dle vizualizace stažené ze zahraničí, a po několika dnech se provede hromadný nákup a proto tak dlouhé dodací lhůty.
Je zde však ještě jedna možnost, proč jsou dodací lhůty tak dlouhé, dle obchodních podmínek jednotlivých portálu, které se často liší může být za komponovaná informace, že dnem úhrady ceny zboží, toto zboží je Vaše i když je vedeno jako zboží na cestě, po 14 - 28 dnech tak automaticky ztrácíte možnost tzv. Záruky spokojenosti, kdy lze zboží vrátit bez udání důvodu. Vždyť po vánocích této možnosti využije cca 30% všech zákazníků. Tak hlava chytrá vymyslí jak to obejít...
A jak dopadl výše popisovaný šál, zde je:
Podzimní šál,
původní cena 799,-
nyní sleva 50% pouze tento týden 400,-
A zákazníci jen se hrnou.....
Přece je to tak levné, trendy a módní...
Na závěr se sluší říci, že takto nefungují všichni, ale kdo z internetových nákupu výrobků výhodných slev byl vždy jednoznačně se vším spokojen...?
A rada pro zákazníka, který nechce být příště oklamán - v obrovském množství e-shopů i slevových portálů je vždy zásadní a podstatná informace o době dodání,(ne vždy však však přehledně umístěná) pokud je doba dodání od úhrady zboží 1-3 dny = obchodník, má své zboží u sebe, zná kvalitu i jeho možnosti.
Veškeré lhůty nad 5 dnů jsou zavádějící i když cena bude vždy skvělá.
Autor: Filip Vondra | pátek 13.9.2013 18:00 | karma článku: 14.49 | přečteno: 781x

Další články blogera

Filip Vondra

Šedá voda

Lze využít šedou vodu v bytě uprostřed města, nebo je to řešení to je řešení pouze pro rodinné domy kde se musí udělat stavební úpravy při samotné stavbě domu...??

28.5.2017 v 8:18 | Karma článku: 12.26 | Přečteno: 337 | Diskuse

Filip Vondra

Kategorie dotazu nezařaditelná...

Hitparáda dotazů od uchazečů o zaměstnání na pozici skladník/skladnice, některé jsou z kategorie sci-fi, co myslíte?

2.4.2017 v 8:40 | Karma článku: 15.53 | Přečteno: 687 | Diskuse

Filip Vondra

Držte si klobouky, jedeme z kopce

Toto není příběh ze svahu a ani na sněhu, ale z jednoho hypermarketu v Praze, kam jsem se vypravil v pátek na nákup....

5.2.2017 v 7:30 | Karma článku: 20.46 | Přečteno: 878 | Diskuse

Filip Vondra

To nevymyslíš, nebo následně neustojíš

Moje vlastní sonda o tom, že dokonalost zkrátka není a ani z ní někdy nelze vybruslit jinak než smíchem...

6.8.2016 v 9:19 | Karma článku: 16.94 | Přečteno: 645 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Libuse Palkova

Androgyn - mizí rozdíl mezi pohlavími?

Někdy to vypadá, že rozdíl mezi mužem a ženou se pomalu stírá, nejen co se společenského postavení a rolí týká, ale i vizuálně. A to rozhodně není dobře. Muž by měl zůstat mužem, a žena by neměla ztratit nic ze své ženskosti

22.8.2017 v 18:21 | Karma článku: 11.08 | Přečteno: 253 | Diskuse

David Vlk

Jak vyhnat kunu a nedostat po čuni.

"Kus auta Vám sežrala kuna chlapi. Káble jsou v prdeli." Prohlásil bodře zkušený automechanik Oharek a utřel si ruce do špinavé hadry.

22.8.2017 v 16:32 | Karma článku: 27.90 | Přečteno: 982 | Diskuse

Milan Šupa

Cesta k moudrosti a vznešenosti ducha

Jako na nebesích, tak i na zemi! Tak, jak se v noci na nehybné hladině jezera zrcadlí majestát hvězdné oblohy, přesně tak se může v našem nitru a mysli zrcadlit vznešená moudrost ducha, přicházející z výšin.

22.8.2017 v 15:15 | Karma článku: 4.89 | Přečteno: 94 | Diskuse

Jana Slaninová

Až vás někdo naštve, pošlete ho do... Liberce!

Tak ji dovezli. Je šedivá, smrdí novotou a umožňuje přežít vlhká rána plná kočičího štrachání, houpání vozu a ranních mlh. Jediný, kdo přežívá zdánlivé nepohodlí, je magorná žena, která smrdí kouřem všech zapálených ohňů.

22.8.2017 v 14:22 | Karma článku: 12.64 | Přečteno: 561 | Diskuse

Olga Pavlíková

Žasnu: nařízení EU o platech politiků má smysl,

ale naše skvělá vláda ho skrečuje. O čem jiném takové nařízení může být než o výplatách našich vykutálených politiků.

22.8.2017 v 11:30 | Karma článku: 31.85 | Přečteno: 1065 | Diskuse
Počet článků 26 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 887

Mám vlastní názor, a ten za sebe prezentuji, ačkoliv se to nemusí okolí líbit. Kritiku přijímám, avšak pohled na věc neměním a za obsahem si stojím. Občas slyším, že jsem povrchní - ale spíše mě jen nebaví se dokola v něčem pitvat.

Do politiky se nepouštím, ale pokud mám něco zajímavého za sebou, rád se o to podělím a to i když to sám prožiji.

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.