Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Personalista ten měkký chleba má...

26. 10. 2013 18:30:00
Přihlásil jsem se na inzerované místo obchodníka do třech společností, které si vzájemně konkurují, ale všichni na tuto pozici výběrové řízení inzerují. A výsledek? Zde nabízím....

1.společnost mě druhý den pozvala na pohovor, nasledovalo 2 a 3 kolo a byl jsem přijat. Avšak proběhla nabídka na pozici mnohem vyšší, než jsem měl zájem.

2. společnost se do týdne omluvila, že výběrové řízení je pozastaveno
3. společnost mě rovnou zaslala dopis, akorát po 3 měsích kdy jsem je oslovil a proto si dovolil odepsat
Dobrý den,
velice se omluvám, ale cítím potřebu Vám odepsat.
Jednak, jsem nepředpokládal ani jinou odpověď, neboť jednak přišla zhruba po 3 měsících, co jsem na nabídku zaměstnání reagoval a nedovedu si představit člověka co by v dnešní době naivně čekal 3 měsíce na odpověď. No ta bene je-li v inzerci uvedeno: Nástup možný ihned, což však okamžitě popírá automaticky zaslaná odpověď na obdržený životopis, v které je uvedeno "pokud vyhodnotíme Váš životopis zajímavým, pozveme Vás v horizontu 4 týdnů k účasti ve výběrovém řízení".
Když jsem tak letos v srpnu vyhrál výběrové řízení na obchodníka pro stejnou pozici, kterou hledá i Vaše společnost, ale po výběrovém řízení jsem dostal nabídku na zastřešení celého segmentu, tak mě to skutečně překvapilo neboť s tím jsem nikdy ani nepočítal. Sice má praxe 18 let práce ve všech oblastech obchodu ze mě dělá již velmi zkušeného odborníka, ale tyto místa nejsou normalně dostupná. Po zralé úvaze jsem na toto místo nenastoupil, právě z důvodu, kdy bych se raději věnoval obchodním záležitostem, a nechal si tak ujít možnost cestovat po světě za účelem zajištění obchodních případů.
Sama jistě uznáte, že celková nabídka zboží a služeb je velmi mizerná, a přitom jde o zboží s největší možností flexibility ve stanovení marže. V tomto ohledu se řídím heslem "prodávám-li v poslední fázi výprodeje, stále jedu v marži". Velký problém v této době jsou cenové nabídky neodpovídajíce možnému rozpětí stanovené ceny, chybí základní kontrola a bohužel mnoho zákazníků si brzo všimne, že nabídka prezentována jako naprosto skvělá cenová akce ve skutečnosti není ani tak výhodná, jde jen o to komu bude tato cena prezentována. Na druhou stranu, je i stále velké množství zákazníku co si tohoto nevšimnou, což já jako obchodník musím vidět na prvním místě.
Jako obchodník, bych v mžiku tak měl páku na své dodavatele.
Pokud to shrnu myslím, že v tuto chvíli bych si nabídl místo elitního obchodníka, nebo prodejce, který má obrovský prostor "napakovat se" jako subdodavatel malým obchodníkům, kteří se objevují jako inzerenti i v nabídkách Vaši společnosti.
Výsledkem pak často bývá nabídka zboží ušitá horkou jehlou, která spíše se chová tak aby něco bylo prezentováno, než nabídka produktů po kterých je dlouhodobá poptávka.
Vrcholem, však je prezentace zboží a vlastností, které si pro lepší atraktivitu prodejce vymyslí. Tyto funkce a vlastností jejich produkty nikdy neměly a ani mít nemohou, ale to nikdo neposoudí, protože tomu nikdo nerozumí. A tak oblbování zákazníků začíná.
Jako o obchodníka o mne nikdo zájem nemá, tedy vybral jsem si pozici prodejce a protože tak jsem se setkal s pravě zmiňovanými obchodníky, o kterých celý článek běží, měl jsem tak možnost poznat osobně jejich práci. Musím konstatovat, že jsem byl opět zklamán za 4 měsíce podávám týdně aspoň jednu nabídku k prodeji a velice mě mrzí, že se mnou nikdo nepracuje tak jak bych si představoval tzn. proaktivita = 0, zájem o produkty = 0, plánování kampaně - to zatím nikoho ani nenapadlo připravit.
Přijde mi to až komické kdy já ze své pozice prodejce zboží navrhuji obchodníkovi zvýšení procentního bodu jeho provize = větší zisk pro Vaši společnost, pokud zařadí daný výrobek do jiné lépe prodejní skupiny. Což bych čekal, že zazní automaticky z jeho strany, no ale to čekám marně.
Nechci toto prostředí dále kritizovat, protože by to bylo na mnoho stran.
Proto by mě zajímalo, na základě čeho jsem nebyl pozván ani na první kolo výběrového řízení?
Zřejmě Vám ani tak nejde v dnešní době tolik o tvorbu zisku společnosti, pak mě nenapadá za jakým účelem Vaše společnost svoji činnost směřuje..??
Nyní nechám na Vás, pokud se chcete vyjádřit i Vy, ať nezní tento text jen jednostraně.
(Sepsáno a odesláno před dvěma týdny, do dnešního dne však celý článek zůstal bez reakce.)
Napadá mě, třeba ani žádná personální ředitelka neexistuje, její práci může dělat kdokoliv robotem počínaje a opicí konče...
Autor: Filip Vondra | sobota 26.10.2013 18:30 | karma článku: 6.33 | přečteno: 587x

Další články blogera

Filip Vondra

Šedá voda

Lze využít šedou vodu v bytě uprostřed města, nebo je to řešení to je řešení pouze pro rodinné domy kde se musí udělat stavební úpravy při samotné stavbě domu...??

28.5.2017 v 8:18 | Karma článku: 12.22 | Přečteno: 319 | Diskuse

Filip Vondra

Kategorie dotazu nezařaditelná...

Hitparáda dotazů od uchazečů o zaměstnání na pozici skladník/skladnice, některé jsou z kategorie sci-fi, co myslíte?

2.4.2017 v 8:40 | Karma článku: 15.53 | Přečteno: 682 | Diskuse

Filip Vondra

Držte si klobouky, jedeme z kopce

Toto není příběh ze svahu a ani na sněhu, ale z jednoho hypermarketu v Praze, kam jsem se vypravil v pátek na nákup....

5.2.2017 v 7:30 | Karma článku: 20.27 | Přečteno: 874 | Diskuse

Filip Vondra

To nevymyslíš, nebo následně neustojíš

Moje vlastní sonda o tom, že dokonalost zkrátka není a ani z ní někdy nelze vybruslit jinak než smíchem...

6.8.2016 v 9:19 | Karma článku: 16.94 | Přečteno: 640 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jan Andrle

Milujeme Česko!

Milujeme Česko. Opravdu?! No nevím, jak velikou láskou k mé vlasti zahraniční řetězec plane, ale pochybnosti mám.

24.6.2017 v 1:35 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 61 | Diskuse

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Děti jsou jak prdy – máš rád jen ty svoje

Tak tohle moudro jsem zaslechla docela nedávno a donutilo mě přemýšlet. Přemýšlet i o tom jak ve vlastních, byť nevychovaných dětech, uctíváme kult dítěte a považujeme naše nevychované potomky za dokonalost samu sebe...

23.6.2017 v 20:20 | Karma článku: 17.30 | Přečteno: 538 | Diskuse

Karel Trčálek

Zemanova svině

Nominativ, svině, svině. Genitiv, svině, sviň / sviní. Dativ, svini, sviním. Akuzativ, svini, svině. Vokativ, svině, svině. Lokál, svini, sviních. Instrumentál, sviní, sviněmi ...

23.6.2017 v 18:32 | Karma článku: 20.95 | Přečteno: 1198 | Diskuse

Milan Radek

Uctivý služebníček Macron poslušně hlásí že už těm neposlušným državám vynadal

Mutti mu přece jasně řekla že má těm vidlákům odvedle vynadat, aby už začali poslouchat, a on bez odmluv splnil rozkaz. Mutti přece nebude na vlastní ústa říkat to co může říkat on za ní. Marine Le Pen měla pravdu že ve Francii

23.6.2017 v 18:10 | Karma článku: 39.67 | Přečteno: 1682 | Diskuse

Karel Trčálek

Proč reaguji na články jiných blogerů? Protože jsem parazit!

Blog je, alespoň pro mě, především hra. Může-li jistá „ekonomka“ či jistí blogeři své lži a svou propagandu více či méně podařeně prezentovat jako odhalování „skutečné“ pravdy, pak si já můžu z jejich lhaní dělat legraci

23.6.2017 v 16:37 | Karma článku: 15.15 | Přečteno: 396 | Diskuse
Počet článků 26 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 884

Mám vlastní názor, a ten za sebe prezentuji, ačkoliv se to nemusí okolí líbit. Kritiku přijímám, avšak pohled na věc neměním a za obsahem si stojím. Občas slyším, že jsem povrchní - ale spíše mě jen nebaví se dokola v něčem pitvat.

Do politiky se nepouštím, ale pokud mám něco zajímavého za sebou, rád se o to podělím a to i když to sám prožiji.

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.