Filip Vondra

Personalista ten měkký chleba má...

26. 10. 2013 18:30:00
Přihlásil jsem se na inzerované místo obchodníka do třech společností, které si vzájemně konkurují, ale všichni na tuto pozici výběrové řízení inzerují. A výsledek? Zde nabízím....

1.společnost mě druhý den pozvala na pohovor, nasledovalo 2 a 3 kolo a byl jsem přijat. Avšak proběhla nabídka na pozici mnohem vyšší, než jsem měl zájem.

2. společnost se do týdne omluvila, že výběrové řízení je pozastaveno
3. společnost mě rovnou zaslala dopis, akorát po 3 měsích kdy jsem je oslovil a proto si dovolil odepsat
Dobrý den,
velice se omluvám, ale cítím potřebu Vám odepsat.
Jednak, jsem nepředpokládal ani jinou odpověď, neboť jednak přišla zhruba po 3 měsících, co jsem na nabídku zaměstnání reagoval a nedovedu si představit člověka co by v dnešní době naivně čekal 3 měsíce na odpověď. No ta bene je-li v inzerci uvedeno: Nástup možný ihned, což však okamžitě popírá automaticky zaslaná odpověď na obdržený životopis, v které je uvedeno "pokud vyhodnotíme Váš životopis zajímavým, pozveme Vás v horizontu 4 týdnů k účasti ve výběrovém řízení".
Když jsem tak letos v srpnu vyhrál výběrové řízení na obchodníka pro stejnou pozici, kterou hledá i Vaše společnost, ale po výběrovém řízení jsem dostal nabídku na zastřešení celého segmentu, tak mě to skutečně překvapilo neboť s tím jsem nikdy ani nepočítal. Sice má praxe 18 let práce ve všech oblastech obchodu ze mě dělá již velmi zkušeného odborníka, ale tyto místa nejsou normalně dostupná. Po zralé úvaze jsem na toto místo nenastoupil, právě z důvodu, kdy bych se raději věnoval obchodním záležitostem, a nechal si tak ujít možnost cestovat po světě za účelem zajištění obchodních případů.
Sama jistě uznáte, že celková nabídka zboží a služeb je velmi mizerná, a přitom jde o zboží s největší možností flexibility ve stanovení marže. V tomto ohledu se řídím heslem "prodávám-li v poslední fázi výprodeje, stále jedu v marži". Velký problém v této době jsou cenové nabídky neodpovídajíce možnému rozpětí stanovené ceny, chybí základní kontrola a bohužel mnoho zákazníků si brzo všimne, že nabídka prezentována jako naprosto skvělá cenová akce ve skutečnosti není ani tak výhodná, jde jen o to komu bude tato cena prezentována. Na druhou stranu, je i stále velké množství zákazníku co si tohoto nevšimnou, což já jako obchodník musím vidět na prvním místě.
Jako obchodník, bych v mžiku tak měl páku na své dodavatele.
Pokud to shrnu myslím, že v tuto chvíli bych si nabídl místo elitního obchodníka, nebo prodejce, který má obrovský prostor "napakovat se" jako subdodavatel malým obchodníkům, kteří se objevují jako inzerenti i v nabídkách Vaši společnosti.
Výsledkem pak často bývá nabídka zboží ušitá horkou jehlou, která spíše se chová tak aby něco bylo prezentováno, než nabídka produktů po kterých je dlouhodobá poptávka.
Vrcholem, však je prezentace zboží a vlastností, které si pro lepší atraktivitu prodejce vymyslí. Tyto funkce a vlastností jejich produkty nikdy neměly a ani mít nemohou, ale to nikdo neposoudí, protože tomu nikdo nerozumí. A tak oblbování zákazníků začíná.
Jako o obchodníka o mne nikdo zájem nemá, tedy vybral jsem si pozici prodejce a protože tak jsem se setkal s pravě zmiňovanými obchodníky, o kterých celý článek běží, měl jsem tak možnost poznat osobně jejich práci. Musím konstatovat, že jsem byl opět zklamán za 4 měsíce podávám týdně aspoň jednu nabídku k prodeji a velice mě mrzí, že se mnou nikdo nepracuje tak jak bych si představoval tzn. proaktivita = 0, zájem o produkty = 0, plánování kampaně - to zatím nikoho ani nenapadlo připravit.
Přijde mi to až komické kdy já ze své pozice prodejce zboží navrhuji obchodníkovi zvýšení procentního bodu jeho provize = větší zisk pro Vaši společnost, pokud zařadí daný výrobek do jiné lépe prodejní skupiny. Což bych čekal, že zazní automaticky z jeho strany, no ale to čekám marně.
Nechci toto prostředí dále kritizovat, protože by to bylo na mnoho stran.
Proto by mě zajímalo, na základě čeho jsem nebyl pozván ani na první kolo výběrového řízení?
Zřejmě Vám ani tak nejde v dnešní době tolik o tvorbu zisku společnosti, pak mě nenapadá za jakým účelem Vaše společnost svoji činnost směřuje..??
Nyní nechám na Vás, pokud se chcete vyjádřit i Vy, ať nezní tento text jen jednostraně.
(Sepsáno a odesláno před dvěma týdny, do dnešního dne však celý článek zůstal bez reakce.)
Napadá mě, třeba ani žádná personální ředitelka neexistuje, její práci může dělat kdokoliv robotem počínaje a opicí konče...
Autor: Filip Vondra | karma: 7.62 | přečteno: 604 ×
Poslední články autora