Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dnes už je jiná doba

V článku se zamýšlím, nad historickými změnami, které nám postupem času všem přinesly blahobyt. A není to snad pravda...?

Žiji přítomnosti a za celý svůj život neustále poslouchám hlášku o tom, že byla jiná doba dříve, kdysi, pomalu každoročně, zkrátka zda se to jako nejlepší výmluva těch lidí co nechtějí pochopit nové, nebo se zasekli kdesi v historickém pochodu dějin.

Před sto lety skutečně nebylo nic z dnešní techniky a skutečně se žilo jinak, zřejmě více pospolu a v kruhu rodinném. Dnes se každý zřejmě stará sám o sebe a většina událostí, které se okolo dějí jej nechávají klidným, neboť se přehnaně účastnit se již nenosí.

A tak jsem rád, že okolo sebe mám samé sobě statečné lidi, co nic nepotřebují a mají všeho přemíru, osobně v takové situaci nejsem, a nějaká ta koruna navíc by se mi určitě hodila...

A protože dnes se vše děla pro blaho všech ostatních, asi zcela náhodou se ke mně dostal zahraniční projekt, o kterém jsem za měsíců byl velice nadšený ve směru co vše mi bylo nabídnuto.

Jednalo se i čistou energii, která se tvořila přeměnou z produkce odpadu, tady ekologický projekt, kde však nikdo nechtěl po mě nic platit dopředu, nebo zapojit mě do nějakého bezva  "MLM systému, kdepak zhola nic, naopak dostal jsem nabídku, že pokud budu měsíc poctivě třídit odpadky, dostanu za to 100 euro. Tak to bych byl blázen toho nevyužít, a tak jsem celý měsíc třídil dle zadání svůj domácí odpad a po měsíci, jsem se opět dostavil na místo prvotní nabídky, s tím že jsem čekal logicky podvod, což se však nestalo a skutečně 100 euro na mě čekalo, přesně dle zadání.

Toho dne mi bylo vysvětleno jak se to vše má kolem zpracování odpadu, a že já jsem vlastně celý měsíc pracoval a tak si svá eura vydělal, A tak jsem hned ten den dostal další nabídku ve smyslu, že mi moji vydělanou 100 eurovku použijí na investici do budoucna, tak abych nemusel já již se přehrabovat v odpadů ve snaze nezatěžovat naši planetu, ale současně ve své investice dostávat v pravidelném intervalu určitý počet % jako provizi a to po neomezeně dlouhou dobu. A tak jsem souhlasil, dostal jsem přesný rozpis, jak se bude můj kapitál zhodnocovat a navyšovat a jak se dle toho zvýší i moje měsíční provize, opět jsem čekal nějaký podraz, na to je dnes člověk už připravený, ale překvapivě toto se nestalo, skutečně mi v pravidelných intervalech byly zasílány moje provize, nešlo o nijak závratné částky, ale na přilepšenou to rozhodně stačilo. Po půl roce jsem však začal řešit, zda-li by nešlo původní investici zvýšit, abych pak každý měsíc měl i větší provize a tak jsem investoval během dalšího půl roku měsíčně po 30 eurech a navýšil si tak původní částku o dalších 180 eur. A skutečně opět vše zafungovalo skvěle a provize stoupají měsíc od měsíce stále vzhůru. Protože neustále se má čekat podraz, tak jsem za první dva roky nikomu neřekl nic, je lepší nebýt všem pak pro smích...

Po dvou letech jsem se začal s touto zkušeností pomalu svěřovat vybraným kamarádům, v očekávání, že v nich probudím zájem, ale asi se za ty dva roky stalo mnoho věcí a k mému úžasu, nikoho tento můj projekt nezajímal. Z toho jsem usoudil, že se opět zřejmě změnila doba, a každý okolo mě již žije v blahobytu a nemá potřebu přísunu dalších peněz. Nechápu však, že se nikdo takto novodobě zatím nechová, ale dozvěděl jsem se, že se žije jen přítomností, nikdo už neinvestuje pokud nemá záruku 100% pojištěného fondu a taky nikdo nechce čekat pár let na to že pak dostane hromadu peněz, ale chce vše hned, nebo zítra nejlépe.

Usoudil jsem tedy, že ač do důchodu mi chybí odpracovat ještě 27 let, mohu zcela klidně začít říkat hlášku, kterou jsem tento článek začínal, i když jsem si před lety přísahal, že to se mě hodně dlouho nebude týkat. Opak se však stal pravdou.

A co se stalo s moji investicí v původní výši, je stále na místě a dnes již navýšena na 5x násobek, což mě v ročním srovnání generuje zisk větší o 180% než je hodnota celkového vkladu. Dnes také působím v této zahraniční společnosti, která mě před lety oslovila a sám oslovuji další se stejnou nabídkou jako tenkrát, avšak narazit na člověka co by nabídky využil je nadlidský výkon, ale nebude-li to tady, tak jistě jinde v Evropě jsou šance mnohem otevřenější. A tak pouze řeknu již  „Dříve byla jiná doba“.

Autor: Filip Vondra | neděle 26.3.2017 18:08 | karma článku: 0 | přečteno: 329x
  • Další články autora

Filip Vondra

Rumplcimprcampr

Úsměv na rtech, pozitivní myšlení a hybaj hledat práci v době covidové, schválně jak ti dlouho ten úsměv vydrží? Trocha statistiky se vždy hodí.

5.3.2021 v 9:00 | Karma: 14,27 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Filip Vondra

Loutkové divadlo

Loutky v režii zaměstnavatelů, aneb práci jen tak snadno nenajdeš, ale někdo si možná s tebou pohraje.

13.1.2021 v 21:15 | Karma: 11,82 | Přečteno: 285x | Diskuse| Ekonomika

Filip Vondra

My nekrademe, my tady soutěžíme

Tímto heslem by se klidně mohli bránit všichni, kterým se zalíbila nějaká věc a došli k rozhodnutí, že ji potřebují mít doma také a musí jí mít stůj co stůj.

18.2.2018 v 9:10 | Karma: 16,23 | Přečteno: 1081x | Diskuse| Společnost

Filip Vondra

Byl jednou jeden výbor SVJ

Jak se v průběhu několika let posunuly pravomoci člena výboru SVJ až do situace, kde má pocit, že je nenahraditelným a tak může si dovolit cokoliv.

25.10.2017 v 9:09 | Karma: 31,23 | Přečteno: 4781x | Diskuse| Ekonomika

Filip Vondra

Šedá voda

Lze využít šedou vodu v bytě uprostřed města, nebo je to řešení to je řešení pouze pro rodinné domy kde se musí udělat stavební úpravy při samotné stavbě domu...??

28.5.2017 v 8:18 | Karma: 14,56 | Přečteno: 556x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1157x
Mám vlastní názor, a ten za sebe prezentuji, ačkoliv se to nemusí okolí líbit. Kritiku přijímám, avšak pohled na věc neměním a za obsahem si stojím. Občas slyším, že jsem povrchní - ale spíše mě jen nebaví se dokola v něčem pitvat.

Do politiky se nepouštím, ale pokud mám něco zajímavého za sebou, rád se o to podělím a to i když to sám prožiji.

Seznam rubrik