Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

My nekrademe, my tady soutěžíme

Tímto heslem by se klidně mohli bránit všichni, kterým se zalíbila nějaká věc a došli k rozhodnutí, že ji potřebují mít doma také a musí jí mít stůj co stůj.

Hurá, náš obchodní tým opět vyhrál měsíční soutěž v prodeji zboží a to tradičně znamená odměnu ve výši 15.000,- Kč na uspořádání týmové večeře pro celkem 10 osob. Každý měsíc takto v rámci firmy se účastní cca 15 pracovních skupin a jsem hrdý na to, že jsem se dostal do party lidí, kteří vyhrávají opakovaně. Na firemní mejdan se těší každý, já jsem zde nováčkem co nastoupil na začátku měsíce a proto mi zatím nebylo moc jasné, proč se několik dnů plánuje a vybírá restaurace kam vyrazit. Pomyslím si, jsme v Praze, restaurace na každém rohu, zřejmě se řeší dopravní dostupnost, tak aby se každý dostal v pořádku domu i v nočních hodinách.Konečně se vybral podnik a nastal den kdy jsem vyrazili oslavit prvenství, zřejmě jsem byl jediný kdo přistupoval k celému večírku tímto způsobem, neboť všichni ostatní to měli jako běžnou událost a musím uznat, že se to nelišilo od běžné návštěvy restaurace jen na konci to zaplatila firma. A jak ten čas nad jídlem a pitím letí, tak hladina alkoholu v krvi stoupá, řeší se drby, nemoci, děti, atd. Toto celé trvá do doby než někdo ze skupiny dostane nápad jak se zabavit a vymyslí hru pro všechny na téma "vezmi si domu památku na dnešní večeři", řekl bych že tato hra se hraje už hodně dlouho a neznám člověka, co by někdy se nestal jejím účastníkem. A tak záhy pomalu a jistě mizí nejrůznější artefakty, které často zejména při návštěvách dalších podniků na cestě domů působí jako pěst na oko, proto je rozdělím do několika skupin.

1. Běžný stůl

po pár skleničkách zmizí slánky, párátka, velmi často zejména v kabelkách se ztratí i tuplák od piva, pokud je navíc s logem je to skoro jistota, že se někomu zalíbil. Celé toto jednání neprobíhá nikomu na očích, přeci jen se každý stydí a tak příbory padají na zem a nikdo si většinou nevšimne, že by někdo něco sebral.Restaurace by asi toto jednaní jako krádež neviděla, neboť se jedná o materiál, který stejně se v provozu poškodí a nutností jej mít ho v dostatečné zásobě.

běžný inventář restaurace

 

 

 

 

 

2. Sanita

tak umyvadlo naštěstí nikdo nesebere, ale koho napadne a v jakém je asi stavu, že zmizí wc štětka, toaletní papír, nebo dávkovač na mýdlo. Nevidět to na vlastní oči nevěřil bych.

Smrdí, nesmrdí....

 

 

 

3. Tady snad chlastá i personál restaurace

zde zafunguje hecování mezi spolupracovníky, a naproti od předešlé kategorie, kterou odnášení zejména ženy, je tato kategorie domovem zase většinou pouze pro muže a hlavně jejich tašky na notebook, ke kterému se často připojují nejrůznější dekorace podniku, které nenajdete na stole, ale po stěnách nebo jsou samovolně stojící. A to že zmizí, je na druhou stranu také chyba obsluhy, neboť i s alkoholem v krvi se stále celkem dobře plánuje jak takovou operaci udělat.

chlastá snad i personál

 

 

 

4. Hlavní výhra

po několika letech se ptám doma kamarádky co to má za skříni za strčený nevkusný obraz, a ona v klidu povídá ať si vzpomenu na naší týmovou večeři, kde jsem byl poprvé, že tento obraz tam snad někde byl na stěně a protože se rozhodla vyhrát tak si pod bundou odnesla toto dílo o velikosti 55x40 cm, nechápu jak si drobná dívka, postavou modelky dokáže takový obraz schovat pod bundu, ale to je stejně jedno. Ale zajímá mě tedy proč je ten obraz za skříní, očekává snad že ji skoro po 15 letech někdo vypátrá a pro obraz si přijde? Odpověď je mnohem snadnější, neboť to nebyl jediný obraz, který tam někde asi byl vystavený, ale v návalu alkoholového opojení a záplavy adrenalinem zjistila až doma, že to nebude žádný světový malíř, ale naopak dílo totálního nevkusu, které si normální člověk těžko doma vystaví.

Ne všechno si doma člověk pověsí na stěnu.

Záhy jsem tak pochopil, proč je obrovské dilema vybrat podnik, který bude splňovat podmínky noční dostupnosti, avšak současně to nebude opakovaná návštěva, neboť kdo ví koho by kdo poznal a nikdo si v práci přeci nepřipustí, že by někdo někdy někde něco ukradl. Na tyto zážitky jsem si vždy vzpomněl po letech kdy jsem se pracoval v pořadatelské agentuře, kde si hosté ukládali věci do šatny a kde cinkají kabelky, z bund vypadávají příbory, nebo zde zůstávaly nevyzvednuté květináče a nejrůznější dekorace, neboť po vystřízlivění většina lidí netuší, že sebou něco podobného vlastně nese. Takové to hry se dějí dnes a denně a jak mi bylo právě sděleno, již nejde jen o to něco si odnést, ale jde o promyšlené a předem připravené situace, kde se všichni najedí dosyta, avšak někdo má důležitý telefonní hovor, který není slyšet v místnosti, nebo jde na wc, ale na stole v restauraci zůstane telefon, kabelka přes opěradlo, sako přes židli a na stole účet v řádu několika tisíc. A teprve po ohledání místa je vidět, že na stole leží atrapa telefonu, kabelka je ještě s pojistkou proti krádeži s igelitovou výplní, a sako v kapse s cenovkou 20,- likvidace prodejny, to už se řeší mnohem složitěji, než nějaký ten půl litr doma na polici. Článek jsem se rozhodl, napsat poté co jsem dnes otevřel počítač a na banneru na mě vyskočilo "Zážitky jako dárek, navíc v únoru si odneste domů bonus".

Autor: Filip Vondra | neděle 18.2.2018 9:10 | karma článku: 16,23 | přečteno: 1081x
  • Další články autora

Filip Vondra

Rumplcimprcampr

Úsměv na rtech, pozitivní myšlení a hybaj hledat práci v době covidové, schválně jak ti dlouho ten úsměv vydrží? Trocha statistiky se vždy hodí.

5.3.2021 v 9:00 | Karma: 14,27 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Filip Vondra

Loutkové divadlo

Loutky v režii zaměstnavatelů, aneb práci jen tak snadno nenajdeš, ale někdo si možná s tebou pohraje.

13.1.2021 v 21:15 | Karma: 11,82 | Přečteno: 285x | Diskuse| Ekonomika

Filip Vondra

Byl jednou jeden výbor SVJ

Jak se v průběhu několika let posunuly pravomoci člena výboru SVJ až do situace, kde má pocit, že je nenahraditelným a tak může si dovolit cokoliv.

25.10.2017 v 9:09 | Karma: 31,23 | Přečteno: 4781x | Diskuse| Ekonomika

Filip Vondra

Šedá voda

Lze využít šedou vodu v bytě uprostřed města, nebo je to řešení to je řešení pouze pro rodinné domy kde se musí udělat stavební úpravy při samotné stavbě domu...??

28.5.2017 v 8:18 | Karma: 14,56 | Přečteno: 556x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Filip Vondra

Kategorie dotazu nezařaditelná...

Hitparáda dotazů od uchazečů o zaměstnání na pozici skladník/skladnice, některé jsou z kategorie sci-fi, co myslíte?

2.4.2017 v 8:40 | Karma: 20,80 | Přečteno: 848x | Diskuse| Společnost

Filip Vondra

Držte si klobouky, jedeme z kopce

Toto není příběh ze svahu a ani na sněhu, ale z jednoho hypermarketu v Praze, kam jsem se vypravil v pátek na nákup....

5.2.2017 v 7:30 | Karma: 23,38 | Přečteno: 989x | Diskuse| Společnost

Filip Vondra

To nevymyslíš, nebo následně neustojíš

Moje vlastní sonda o tom, že dokonalost zkrátka není a ani z ní někdy nelze vybruslit jinak než smíchem...

6.8.2016 v 9:19 | Karma: 17,66 | Přečteno: 672x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Filip Vondra

Potvrzení o potvrzení - po 50 dnech...

Kam se posunula situace o dokazování něčeho co se potvrdit nedá, neboť již není kým, ale úředník na potvrzení trvá...

14.7.2016 v 15:54 | Karma: 16,90 | Přečteno: 934x | Diskuse| Společnost

Filip Vondra

Bohatí a chudí majetkem i myšlením

K čemu je členství v soc. sítí, jak se změnil pohled na kamarády a co mi to přineslo s ohlédnutím o několik let o tom dnes v mém článku

13.7.2016 v 9:09 | Karma: 16,98 | Přečteno: 669x | Diskuse| Společnost

Filip Vondra

Za kvalitu si rád připlatím...

Jak jsme na tom s kvalitou nabídky po chutných pokrmech, které jsou nám servírovány v restauracích, nebo co si kupujeme k vlastní přípravě, zamyšlení nabízím v mém článku.

26.6.2016 v 9:16 | Karma: 16,56 | Přečteno: 504x | Diskuse| Společnost

Filip Vondra

?Všudy byl a všechno znal

Jak to vypadá když Váš nadřízený je zřejmě Mistr světa co nejde tak půjde a třeba dělat i nemožné, aby výsledek byl super.

19.6.2016 v 17:05 | Karma: 13,48 | Přečteno: 527x | Diskuse| Společnost

Filip Vondra

Potvrzení o potvrzení

Ne to není překlep, ale zase jeden bezva nesmysl jedné nejmenované úřednice, od které jsem očekával pomoc.

27.5.2016 v 18:56 | Karma: 31,58 | Přečteno: 1714x | Diskuse| Společnost

Filip Vondra

I žena za pultem by se asi divila

Náš zákazník – náš pán...Platí toto heslo ještě stále? Nebo bylo nahrazeno již jiným více podmětným pro tuto dobu? Dnes jsem však na vlastní kůži zažil co vše si musí nechat líbit člověk, který v obchodě pracuje.

18.3.2016 v 9:09 | Karma: 25,13 | Přečteno: 1678x | Diskuse| Společnost

Filip Vondra

Ufo v nemocnici

Tak jsem se dostal do věku kdy má tělesná schránka byla nucena vyhledat lékařskou pomoc a jako milovník filmů s lékařskou tématikou jsem se i docela těšil na prostředí známé z televize.

20.10.2015 v 10:02 | Karma: 26,40 | Přečteno: 1682x | Diskuse| Osobní

Filip Vondra

Na jednání v pyžamu a na pole v obleku

Kodex na telefonování, kodex na oblékání, podivné slovo, kam se člověk podívá. Koukám raději z okna, kde instaluji velkoplošnou reklamu na téma partnerství ve finančním světě. Dnes je asi den velké blamáže, aneb jak to vidím já.

5.4.2014 v 5:43 | Karma: 11,66 | Přečteno: 495x | Diskuse| Ostatní

Filip Vondra

Zapomenutý Enter a jiné trapasy

Občas si připadám jako když žiji v metrixu, neboť vše okolo se mění v kombinace čísel, ale já nespím a nezdá se mi sen je to skutečnost, která se pomalu tímto směrem vydává, nebo si tak připadám jen já?

18.1.2014 v 8:08 | Karma: 10,76 | Přečteno: 542x | Diskuse| Ostatní

Filip Vondra

Jak jsem chtěl být v Praze na sídlišti zahradníkem....

Relaxovat se snaží každý po svém, já měl v plánu na sídlišti vytvořit si maličkatou zahrádku na balkoně, myslím že to není nic neobvyklého. Leč opět zasáhlo několik náhodných vlivů do moji přípravy, no posuďte sami...

30.11.2013 v 9:09 | Karma: 16,22 | Přečteno: 1023x | Diskuse| Společnost

Filip Vondra

Krade papír z popelnice

V článku se zamýšlím, nad tím zda je lepší ekologicky obal dále používat, nebo zbavit se jej jako odpadu.

24.11.2013 v 9:25 | Karma: 15,26 | Přečteno: 1192x | Diskuse| Ostatní

Filip Vondra

Personalista ten měkký chleba má...

Přihlásil jsem se na inzerované místo obchodníka do třech společností, které si vzájemně konkurují, ale všichni na tuto pozici výběrové řízení inzerují. A výsledek? Zde nabízím....

26.10.2013 v 18:30 | Karma: 7,62 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ostatní

Filip Vondra

Sleva na každém kroku

O slevě a praktikách trendu tzv. Hromadného nakupování, přináším přehled o tom jak toto funguje a na co je dobré si obezřetně dát pozor. I taková sleva nikdy není jen tak.

13.9.2013 v 18:00 | Karma: 15,60 | Přečteno: 784x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1157x
Mám vlastní názor, a ten za sebe prezentuji, ačkoliv se to nemusí okolí líbit. Kritiku přijímám, avšak pohled na věc neměním a za obsahem si stojím. Občas slyším, že jsem povrchní - ale spíše mě jen nebaví se dokola v něčem pitvat.

Do politiky se nepouštím, ale pokud mám něco zajímavého za sebou, rád se o to podělím a to i když to sám prožiji.

Seznam rubrik