Zapomenutý Enter a jiné trapasy

18. 01. 2014 8:08:00
Občas si připadám jako když žiji v metrixu, neboť vše okolo se mění v kombinace čísel, ale já nespím a nezdá se mi sen je to skutečnost, která se pomalu tímto směrem vydává, nebo si tak připadám jen já?
Na začátku je to datum narození, pak přidáme rodné číslo a číslo domu v naší adrese. Pak následují již kombinace čtyřmístných čísel označené jako PIN, platební karta, debetní karta, karta s číslem pojištěnce, občanský a řidičský průkaz a následuji další karty, a PINy.
Přidáme telefonní čísla, vstupní kódy pro elektroniku, dneska už bez PINu nezapnu ani mikrovlnou troubu, nedostanu se do počítače, neotevřu si dveře do garáže. A práci nedostanu se do terminálu či na společné uživatelské sítě. A nakonec EAN.
Bankovní účty, přístupy, online platby, objednací kódy, a co takový A,B,C........PIN.
Pohyb na internetu = registrace a hesla +čísla+kombinace malých a velkých písmen.
Tak a právě jsem ač se to nezdá na počtu 65 různých hesel, nebo PINů.
A teď ruku na srdce, kdo dokáže kdykoliv sypat z rukávu svá rok nepoužitá hesla, přístupy a PINy? Já tedy s tím mám někdy problém a tak před bankomatem kde mám v plánu si vybrat hotovost většinou se na tuto operaci chystám, a tak pokud bych najednou byl někým procházejícím pozdraven = obávám se, že bych místo pozdravu vysypal ze sebe kombinaci PINu.
Proto dneska chápu už situace, které se v mém okolí v minulosti odehrávaly a nikdy jsem nevěděl zda jsem se nestal nachytaným v nějaké skryté kameře, protože některé situace skutečně stojí za to.
1. Adresa
při objednávce po telefonu, se mi občasně zákazníka natolik podařilo rozhodit, že nastal problém již v čísle domu v adrese, a jako na potvoru chyběl i OP - kam by se dalo podívat. Nejvtipnější řešení bylo zejména na sídlišti kdy se zkratka zákazník musí jet podívat před vchod na číslo popisné.
2. Aktivace telefonu
hovor na zákaznickou linku mobilního operátora, který si vzal nelehký úkol a to zacílit i naše seniory a tak dodnes mám v paměti neřešitelný problém, který se s železnou pravidelnosti opakoval každý den, tedy aktivace mobilního telefonu. Největší problém jak se ukázalo bylo zadání hesla 1234, což se všichni pokoušeli zadat ale neustále k nám telefonovali, že místo čísel jim na displeji naskakují hvězdičky.
3. Kde mám ten Enter
stojím si tak ve frontě oblíbeného obchodního řetězce kde jsem nakoupil potraviny na týden, a slečna přede mnou by ráda zaplatila svůj nákup kartou, ale ouha ke své kartě nezná PIN, a protože bylo léto a stres a fronta k pokladnám na 15 metrů, začala slečna vykřikovat na pokladní, zda ji nevzala její Enter, protože jej měla sebou. Potom telefonovala rodičům a nakonec i policii, protože jsme ji zřejmě ve frontě její Enter sebrali.
Po všech zkušenostech počítám raději dopředu s variantou, že se také někam netrefím, heslem nebo PINem a snažím se k tomu tak přistupovat, neboť kdo ví zda za pár let nebudeme potřebovat, nějaký mikroprocesor pod kůží, obsahující naše běžně používané stovky přístupových kódů, PINu a hesel v běžném životě.
Autor: Filip Vondra | sobota 18.1.2014 8:08 | karma článku: 10.43 | přečteno: 542x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 10.81 | Přečteno: 205 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 15.52 | Přečteno: 342 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 98 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.72 | Přečteno: 562 | Diskuse
Počet článků 30 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1044

Mám vlastní názor, a ten za sebe prezentuji, ačkoliv se to nemusí okolí líbit. Kritiku přijímám, avšak pohled na věc neměním a za obsahem si stojím. Občas slyším, že jsem povrchní - ale spíše mě jen nebaví se dokola v něčem pitvat.

Do politiky se nepouštím, ale pokud mám něco zajímavého za sebou, rád se o to podělím a to i když to sám prožiji.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...