Šedá voda

Lze využít šedou vodu v bytě uprostřed města, nebo je to řešení to je řešení pouze pro rodinné domy kde se musí udělat stavební úpravy při samotné stavbě domu...??

Ono se řekne šetřit s vodou, ale nejprve bude zapotřebí zjistit, kde je největší spotřeba a pak lze vymyslet opatření, proto jsem použil následující graf, který udává průměr v ČR.

Byl jsem docela překvapen jak velké množství pitné vody odchází do kanalizace prostřednictvím splachování WC a proto se na tuto oblast zaměřím za použití tzv. šedé vody.

 

Rozdělení průměrné denní spotřeby vody na osobu za 24 hodin.

Šedou vodou nazýváme podle EN 12056 splaškové odpadní vody neobsahující fekálie a moč, které odtékají z umyvadel, van a sprch. Šedou vodu, zejména z koupelen, je možné po úpravě použít jako vodu provozní (tzv. bílou vodu) pro splachování záchodů, pisoárů a zalévání zahrad, čímž vzniká výrazná úspora nákladů na stočné v domech.

 

Znovu využití šedé odpadní vody je jednou z cest, jak snížit spotřebu pitné vody a redukovat množství vypouštěných vod.

Produkce šedé vody se pohybuje od 55 do 100 l/ ekvivalentní obyvatel/den, přičemž znovu využitím šedých vod se dá uspořit přibližně 50 % denní spotřeby pitné vody - tedy např. splachování toalety nebo zalévání se již obejde bez placení pitné vody.

 

Zajímalo mě zda je nějaké řešení také pro běžný byt ve městě?Dle mého názoru by se v bytech mohla šedá voda použít bez nutnosti dalšího čištění, neboť oproti rodinným domům nelze skladovat tuto vodu ve velkých nádržích, díky tomu bude opět využita do max 24 hodin.

 

Ačkoli se nepovažuji za technicky orientovaného člověka připadá mi řešení tohoto úkolu snadné a je mi výzvou se do toho pustit, zajímá mě také cenová náročnost za jakou lze pořídit v běžně dostupných obchodech vybavení, které mi umožní využití šedé vody v bytě.

V rámci plnění úkolu nepočítám s žádnou stavební úpravou prostoru, vše chci instalovat tak, abych v případě problému mohl vše sbalit a do minuty se vrátit k původnímu systému splachování WC. Pro úplnost dodávám, že používám eko splachovací mechanismus tedy lze splachovat obsahem nádržky buď na 3 litry, nebo klasické na 6 litrů(sníženo již v minulosti z běžně 7 litrů).

Jsem hnát potřebou a nutnosti tohoto projektu jelikož v posledních letech se zvýšila spotřeba studené vody v mém bytě na více než 2,5 násobek běžného průměru, a proto jsem sám zvědav zda toto řešení by mi pomohlo dostat spotřebu vody zpět do reality...

Na realizaci si dám čas max 5 dnů, snad nebo možná... a uvidíme co bude výsledkem...

Autor: Filip Vondra | neděle 28.5.2017 8:18 | karma článku: 14,56 | přečteno: 556x
  • Další články autora

Filip Vondra

Rumplcimprcampr

5.3.2021 v 9:00 | Karma: 14,27

Filip Vondra

Loutkové divadlo

13.1.2021 v 21:15 | Karma: 11,82

Filip Vondra

My nekrademe, my tady soutěžíme

18.2.2018 v 9:10 | Karma: 16,23

Filip Vondra

Byl jednou jeden výbor SVJ

25.10.2017 v 9:09 | Karma: 31,15

Filip Vondra

Držte si klobouky, jedeme z kopce

5.2.2017 v 7:30 | Karma: 23,38

Filip Vondra

Za kvalitu si rád připlatím...

26.6.2016 v 9:16 | Karma: 16,56

Filip Vondra

?Všudy byl a všechno znal

19.6.2016 v 17:05 | Karma: 13,48

Filip Vondra

Potvrzení o potvrzení

27.5.2016 v 18:56 | Karma: 31,58

Filip Vondra

I žena za pultem by se asi divila

18.3.2016 v 9:09 | Karma: 25,13

Filip Vondra

Ufo v nemocnici

20.10.2015 v 10:02 | Karma: 26,40

Filip Vondra

Zapomenutý Enter a jiné trapasy

18.1.2014 v 8:08 | Karma: 10,76

Filip Vondra

Krade papír z popelnice

24.11.2013 v 9:25 | Karma: 15,26

Filip Vondra

Sleva na každém kroku

13.9.2013 v 18:00 | Karma: 15,60
  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1157x
Mám vlastní názor, a ten za sebe prezentuji, ačkoliv se to nemusí okolí líbit. Kritiku přijímám, avšak pohled na věc neměním a za obsahem si stojím. Občas slyším, že jsem povrchní - ale spíše mě jen nebaví se dokola v něčem pitvat.

Do politiky se nepouštím, ale pokud mám něco zajímavého za sebou, rád se o to podělím a to i když to sám prožiji.

Seznam rubrik