Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Krade papír z popelnice

V článku se zamýšlím, nad tím zda je lepší ekologicky obal dále používat, nebo zbavit se jej jako odpadu.

Za mlhou hustou tak, že by se dala krájet a  pod rouškou hluboké noci se na našem malém sídlišti zjevuje podivná to pod plachetkou osoba. No polednice to nebude, ale pač mě vše zajímá, vyrazil jsem se tak ve 2 ráno podívat, co že se to okolo našich popelnic děje co by nemohlo proběhnout standardně přes den. 
 
Očekával jsem od pytlů peněz až po kontrolu popelnic na odhozená miminka co mohla skončit baby boxech, když tu náhle je to tady. Protože jsem schovaný mezi auty, nic moc zvláštního nevidím a tak se hrdinně vypravuji vstříc podivným bytostem. A pravě když jsem na vzdálenost 6 metrů, koukám jako z jara, protože jsem si zřejmě spletl účastníky a přehlédl jsem, že to moji sousedé naopak zřejmě něco vyhazují, ale počkat, sousedé to sice jsou, ale tahají věci z popelnic ven "sakra, jsou manželé co jejich domácnost je k závidění hodná, ne tomu nevěřím, jdu se na to vyptat".
 

"Osobo co zde konáte, tak pozdě v noci" halekám přeskakujícím se hlasem, abych zakryl přece jen svůj strach, a z popelnice se ozve kradu papír popelnicím, tak to se fakt smíchy udržet už nedá....
A tak se mi dostává vysvětlení, že moji sousedé mají v plánu stěhovat babičku z vesnice do města a nějak nemají zrovna čas přes den hledat někde po obchodech krabice na stěhování. Tak že takto to je celkem v pohodě způsob řešení aniž by to někdo potřeboval řešit.
 
Uplynulo 5 let, a sám jsem se dostal do podobné situace, kdy jsem potřeboval v rámci svého eshopu odesílat mnoho objednávek balených v kartonech, no a kde je tedy vzít? Tak řekl jsem si, že to udělám, způsobem podobným, je snad lepší způsob poslat zachovalý papírový karton do dalšího kola, než kupovat stále nové kusy. Tedy jsem vyrazil ve tři v noci na "obhlídku". Jenže jak už to bývá, za 5 let se toho mnohé změnilo. První zádrhel je zřejmě to že okolo domu neustále brousí nějaký pejskař, napadá mě myšlenka jakési sousedské security služby střežící majetek, která je pravidelně střídána vždy jiným sousedem. Když už už jsem se dostal k nádobě, která o proti komunálnímu odpadu je vyvážena 3x týdně a otevřel to papírové zlato, najednou jsem byl překvapen modrými majáky a byl nachytán městskou policii. Asi by chybělo málo, a skončil bych v cele předběžného zadržení na čele s cejchem "krade papír v popelnici". Protože jsem však nekladl odpor a naopak jsem pánům v uniformách převyprávěl podstatu mého příběhu, tak i oni na oplatku mě poučili o tom co za 5 let se změnilo a poté dostatečně pobaveni mě propustili domů.
 
A jaká je tedy změna? Naše městská část vydala vyhlášku o nakládání s odpady, která mimochodem říká, že odhozením odpadu do tříděných nádob pro ně určené se občan zříká, svého odpadu a novým majitelem se stává město. Tudíž pokud někdo něco vyjme ven z odpadových popelnic dopouští se svým jednáním přestupku a hrozí mu minimálně přestupkové řízení. 
 
Tak a to já si vždy myslel, že recyklovat a využívat opakovaně je ekologickým cílem dnešní společnosti, ale tedy až na druhém místě co nebudou blokovány příjmy za vykoupený sběrový papír.  

Autor: Filip Vondra | neděle 24.11.2013 9:25 | karma článku: 15,26 | přečteno: 1192x
  • Další články autora

Filip Vondra

Rumplcimprcampr

Úsměv na rtech, pozitivní myšlení a hybaj hledat práci v době covidové, schválně jak ti dlouho ten úsměv vydrží? Trocha statistiky se vždy hodí.

5.3.2021 v 9:00 | Karma: 14,27 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Filip Vondra

Loutkové divadlo

Loutky v režii zaměstnavatelů, aneb práci jen tak snadno nenajdeš, ale někdo si možná s tebou pohraje.

13.1.2021 v 21:15 | Karma: 11,82 | Přečteno: 285x | Diskuse| Ekonomika

Filip Vondra

My nekrademe, my tady soutěžíme

Tímto heslem by se klidně mohli bránit všichni, kterým se zalíbila nějaká věc a došli k rozhodnutí, že ji potřebují mít doma také a musí jí mít stůj co stůj.

18.2.2018 v 9:10 | Karma: 16,23 | Přečteno: 1081x | Diskuse| Společnost

Filip Vondra

Byl jednou jeden výbor SVJ

Jak se v průběhu několika let posunuly pravomoci člena výboru SVJ až do situace, kde má pocit, že je nenahraditelným a tak může si dovolit cokoliv.

25.10.2017 v 9:09 | Karma: 31,23 | Přečteno: 4781x | Diskuse| Ekonomika

Filip Vondra

Šedá voda

Lze využít šedou vodu v bytě uprostřed města, nebo je to řešení to je řešení pouze pro rodinné domy kde se musí udělat stavební úpravy při samotné stavbě domu...??

28.5.2017 v 8:18 | Karma: 14,56 | Přečteno: 556x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Von der Leyenová s kampaní navštívila Prahu, na Národní třídě čepovala pivo

30. dubna 2024  17:58,  aktualizováno  21:38

Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová v souvislosti s předvolební kampaní Evropské...

Na čarodějnice padaly teplotní rekordy. Ve Žďáře od vatry vzplála tráva

30. dubna 2024  18:41,  aktualizováno  21:28

V poslední den měsíce dubna se na řadě míst koná tradiční pálení čarodějnic. Středočeský kraj však...

Češi chtěli odříznout proruského Ukrajince, zastání našel na Slovensku

30. dubna 2024  20:56

Proruský ukrajinský politik a podnikatel Arťom Marčevskij, kterého česká vláda minulý měsíc...

Měli „rozjasnit každodenní život v boji“. Pávi vyvolali smršť nadávek na Putina

30. dubna 2024  20:55

Vedení zoologické zahrady v ruském Lipecku dostalo podivný nápad se taky nějakým způsobem zapojit...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1157x
Mám vlastní názor, a ten za sebe prezentuji, ačkoliv se to nemusí okolí líbit. Kritiku přijímám, avšak pohled na věc neměním a za obsahem si stojím. Občas slyším, že jsem povrchní - ale spíše mě jen nebaví se dokola v něčem pitvat.

Do politiky se nepouštím, ale pokud mám něco zajímavého za sebou, rád se o to podělím a to i když to sám prožiji.

Seznam rubrik